وبلاگ تخصصی مهندسی ژئوتکنیک
وبلاگ تخصصی مهندسی ژئوتکنیک

وبلاگ تخصصی مهندسی ژئوتکنیک

Geotechnical engineering

چگونه یک مقاله ISI بنویسیم؟


بانک اطلاعات
ISI مرکزی برای فهرست نمودن و پوشش دادن جامع مهم‌ترین مجلات علمی منتشره در دنیا به منظور تبادل اطلاعات میان پژوهشگران مختلف می‌باشد.

 
ادامه مطلب ...

فرودگاهی روی دره

باند کوچک در این فرودگاه و شرایط آب و هوایی خاص این منطقه کار را برای خلبانان دشوار می‌کرد تا این که در سال 1977 یک هواپیمای بوئینگ 727 در شرایط بد آب و هوایی در هنگام فرود از باند خارج شد و با منهدم شدن هواپیما 131 نفر جان خود را از دست دادند. علوم مهندسی آنقدر پیشرفت کرده‌اند که اگر لازم باشد مهندسان می‌توانند فرودگاهی را بر فراز یک دره هفتاد متری بنا کنند.به گزارش فارس، فرودگاه بین‌المللی مادیرا در پرتغال یکی از عجیب‌ترین فرودگاه‌های دنیاست این فرودگاه جالب در سال 1964 با دو باند 1600 متری افتتاح شد. باند کوچک در این فرودگاه و شرایط آب و هوایی خاص این منطقه کار را برای خلبان‌ها دشوار می‌کرد تا این که در سال 1977 یک هواپیمای بوئینگ 727 در شرایط بد آب و هوایی در هنگام فرود از باند خارج شد و با منهدم شدن هواپیما 131 نفر جان خود را از دست دادند.


ادامه مطلب ...

فیلم آموزشی روش اجرای شمع‌های درجا ریز (Bored Pile)


در این فیلم آموزشی روش گام به گام اجرای شمع‌های درجا ریز شامل: حفاری، کیسینگ، نصب آرماتور، تزریق بتن و پایش عملیات به طور کامل توضیح داده شده است.

 

ادامه مطلب ...

فیلم آموزشی کاربردهای ژئوسنتتیک (Geosynthetics)


در این فیلم آموزشی به کاربرد ژئوسنتتیک‌ها جهت پایداری شیروانی‌ها، جلوگیری از رانش زمین، راه سازی، سازه‌های دریایی و غیره پرداخته شده است. 

ادامه مطلب ...

فیلم آموزشی ظرفیت باربری خاک

فیلم آموزشی ظرفیت باربری خاک

علم مهندسی یک علم کاربردی است، لذا درک کامل روابط تئوریک ظرفیت باربری نیازمند این است که تصویری از آن در ذهن داشته باشیم. با توجه به امکانات آزمایشگاهی بسیار محدود دانشگاه‌ها، وبلاگ تخصصی مهندسی ژئوتکنیک وظیفه خود می‌داند که حداقل، فیلم آموزشی این آزمایش‌ها را تهیه و در اختیار مهندسان عزیزمان قرار دهد 

ادامه مطلب ...